mandag 1. desember 2008

Dette håret...

Ja, jeg gir meg nesten ende over! Jeg forandrer på håret mitt hele tiden!! Hva slags sveis har ikke jeg hatt? Jeg har hatt det meste.. Senest i dag har jeg forandret det - igjen. En liten tlf til frisøren og jeg hadde time 6 timer senere. Nå skulle det klippes - og det ble det også. Frisøren min sa hun aldri hadde klippet så mye hår før - så dette syntes hvertfall hun var gøy. Jeg derimot satt med et SINNSYKT sug i magen, og tenkte som jeg ofte gjør; Tone-Marie, hva har du gjort nå?! Etter en times tid var jeg ferdig, og klarte ikke tenke på annet enn at jeg måtte stelle det selv. Jeg fikk også for meg at nå måtte jeg farge det igjen - og det fort. Kine og jeg kastet oss i bilen og kjørte til kongsberg for å kjøpe hårfarge. Hurra - hårfarge ble det.

Jeg sitter nå med så kort hår at jeg ikke kan sette det i strikk engang. Jeg kommer til å bli dronningen over spenner, det er helt klart. Uansett, jeg er på en måte fornøyd, men det er så uvant at jeg klarer ikke slå meg helt til ro med det. Men er sikker på at jeg kommer til å stortrives med denne "ballen" på hodet!

Det er litt merkelig å tenke på hvor mye jeg har gjort med håret mitt. Det har vært kort, middels, langt, lyst, mørkt, svart og det som kan tenkes som en "normal" sveis. Bare det siste året har håret mitt vært gjennom det meste. Men det er gøy, prøve noe nytt og finne nye sider av seg selv. For sveisen forandrer fort litt personligheten og vanene til folk. For eksempel så må jeg bruke mer tid på håret mitt nå enn tidligere, og jeg kommer til å sminke meg på en litt annerledes måte. Alle har godt av litt forandringer, og finne ut hva man kler og ikke.